D 2017

Ryba, kultura a kulinářství – vztah k lokálním komunitám a potenciál regionálního rozvoje: přehledová studie

ZELENÝ, Jiří and Zbyněk VINŠ

Basic information

Original name

Ryba, kultura a kulinářství – vztah k lokálním komunitám a potenciál regionálního rozvoje: přehledová studie

Name (in English)

Fish, Culture and Culinary Art – Relation to Local Communities and Potential for Regional Development: Review Study

Edition

Praha, Sborník mezinárodní vědecké konference Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 204-213, 9 pp. 2017

Publisher

Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50701 Cultural and economic geography

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87411-99-5

UT WoS

000568726300027

Keywords (in Czech)

gastronomie, kulinární identita, národní projekty, sociální instituce, udržitelný rozvoj venkova, víno, životní prostředí

Keywords in English

culinary identity, environment, gastronomy, national projects, social institutions, sustainable rural development, wine

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/10/2021 21:28, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem studie bylo vytvořit rešeršní přehled za účelem vymezení rámce zkoumané problematiky včetně metodologické struktury. Pozornost je věnována komparaci role ryby v kultuře jednotlivých států i regionů a schopnosti ryby spoluutvářet identitu regionů skrze lokální komunity – sociální sítě.

In English

The aim of the study was to create research overview for the purpose of defining the scope of the studied subject, including the methodological structure. Attention is paid to the comparison of the role of fish in the culture of particular countries and regions and the ability of fish to co-create the identity of the regions though local communities – social networks.