Detailed Information on Publication Record
2017
Ryba, kultura a kulinářství – vztah k lokálním komunitám a potenciál regionálního rozvoje: přehledová studie
ZELENÝ, Jiří and Zbyněk VINŠBasic information
Original name
Ryba, kultura a kulinářství – vztah k lokálním komunitám a potenciál regionálního rozvoje: přehledová studie
Name (in English)
Fish, Culture and Culinary Art – Relation to Local Communities and Potential for Regional Development: Review Study
Authors
Edition
Praha, Sborník mezinárodní vědecké konference Hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 204-213, 9 pp. 2017
Publisher
Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50701 Cultural and economic geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87411-99-5
UT WoS
000568726300027
Keywords (in Czech)
gastronomie, kulinární identita, národní projekty, sociální instituce, udržitelný rozvoj venkova, víno, životní prostředí
Keywords in English
culinary identity, environment, gastronomy, national projects, social institutions, sustainable rural development, wine
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/10/2021 21:28, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
V originále
Cílem studie bylo vytvořit rešeršní přehled za účelem vymezení rámce zkoumané problematiky včetně metodologické struktury. Pozornost je věnována komparaci role ryby v kultuře jednotlivých států i regionů a schopnosti ryby spoluutvářet identitu regionů skrze lokální komunity – sociální sítě.
In English
The aim of the study was to create research overview for the purpose of defining the scope of the studied subject, including the methodological structure. Attention is paid to the comparison of the role of fish in the culture of particular countries and regions and the ability of fish to co-create the identity of the regions though local communities – social networks.