p 2017

Víno jako kulturní artefakt

ZELENÝ, Jiří

Basic information

Original name

Víno jako kulturní artefakt

Name (in English)

Wine as a cultural artifact

Authors

Edition

předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50401 Sociology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

estetické pojetí, etiketa, servírování vina, společnost, stratifikace

Keywords in English

aesthetic concept, etiquette, social stratification, society, wine service
Změněno: 6/2/2018 17:43, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zabývala vínem jako kulturním artefaktem a přesahem vína do etikety. Zmíněny byly základní sociologické teoretické koncepty, které je možné aplikovat na víno jako objekt zkoumání.

In English

The lecture dealt with wine as a cultural artifact and overlapping of the wine into etiquette. The basic sociological theoretical concepts, which can be applied to wine as a research object, were mentioned.