2017
Víno jako kulturní artefakt
ZELENÝ, JiříBasic information
Original name
Víno jako kulturní artefakt
Name (in English)
Wine as a cultural artifact
Authors
Edition
předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Requested lectures
Field of Study
50401 Sociology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
estetické pojetí, etiketa, servírování vina, společnost, stratifikace
Keywords in English
aesthetic concept, etiquette, social stratification, society, wine service
Changed: 6/2/2018 17:43, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
V originále
Přednáška se zabývala vínem jako kulturním artefaktem a přesahem vína do etikety. Zmíněny byly základní sociologické teoretické koncepty, které je možné aplikovat na víno jako objekt zkoumání.
In English
The lecture dealt with wine as a cultural artifact and overlapping of the wine into etiquette. The basic sociological theoretical concepts, which can be applied to wine as a research object, were mentioned.