ZELENÝ, Jiří. Víno jako kulturní artefakt (Wine as a cultural artifact). In předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Víno jako kulturní artefakt
Name (in English) Wine as a cultural artifact
Authors ZELENÝ, Jiří.
Edition předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50401 Sociology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) estetické pojetí, etiketa, servírování vina, společnost, stratifikace
Keywords in English aesthetic concept, etiquette, social stratification, society, wine service
Changed by Changed by: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Changed: 6/2/2018 17:43.
Abstract
Přednáška se zabývala vínem jako kulturním artefaktem a přesahem vína do etikety. Zmíněny byly základní sociologické teoretické koncepty, které je možné aplikovat na víno jako objekt zkoumání.
Abstract (in English)
The lecture dealt with wine as a cultural artifact and overlapping of the wine into etiquette. The basic sociological theoretical concepts, which can be applied to wine as a research object, were mentioned.
PrintDisplayed: 5/7/2024 15:20