J
2017
Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice
STUDNIČKA, Petr and Josef PÁTEK
Basic information
Original name
Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice
Name (in English)
Influence of Tourist Destinations Attracitivenss on the Rate of Property Tax in the Czech Republic
Edition
Studia Turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, 1804-252X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Cestovní ruch, fiskální decentralizace, místní koeficient, potenciál území, rozpočet obce
Keywords in English
Area Potential, Fiscal Decentralization, Local Coefficient, Municipal Budget, Tourism
V originále
Místní daně v České republice jsou tvořeny pouze daní z nemovitých věcí a místními poplatky. Cílem příspěvku je zhodnotit, jaký vliv má atraktivnost destinací cestovního ruchu v České republice na výši místního koeficientu daně z nemovitých věcí. Tato místní daň ovlivňuje míru zdanění podnikatelů v cestovním ruchu. Z dostupných sekundárních zdrojů v aplikacích Rozpočet obce a MONITOR, do kterých je zahrnuto všech 6 253 obcí v České republice, byly analyzovány hodnoty místního koeficientu v kontextu atraktivnosti území pro rozvoj cestovního ruchu.
In English
Local taxes in the Czech Republic are formed only of the property tax and local fees. The aim of the paper is to evaluate the influence of the tourist destinations attractiveness in the Czech Republic at the level of the local coefficient of property tax. The local tax rate affects the taxation of entrepreneurs in travel and tourism industry. From the available secondary sources in applications Municipal Budget and MONITOR, which is included in all 6,253 municipalities in the Czech Republic, were analyzed local coefficient values in the context of the attractiveness of the area for tourism development.
Displayed: 23/11/2024 02:28