J 2017

Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice

STUDNIČKA, Petr a Josef PÁTEK

Základní údaje

Originální název

Vliv atraktivnosti destinací cestovního ruchu na koeficienty daně z nemovitých věcí v České republice

Název anglicky

Influence of Tourist Destinations Attracitivenss on the Rate of Property Tax in the Czech Republic

Autoři

STUDNIČKA, Petr a Josef PÁTEK

Vydání

Studia Turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, 1804-252X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

Cestovní ruch, fiskální decentralizace, místní koeficient, potenciál území, rozpočet obce

Klíčová slova anglicky

Area Potential, Fiscal Decentralization, Local Coefficient, Municipal Budget, Tourism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 1. 2018 15:07, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

ORIG EN

V originále

Místní daně v České republice jsou tvořeny pouze daní z nemovitých věcí a místními poplatky. Cílem příspěvku je zhodnotit, jaký vliv má atraktivnost destinací cestovního ruchu v České republice na výši místního koeficientu daně z nemovitých věcí. Tato místní daň ovlivňuje míru zdanění podnikatelů v cestovním ruchu. Z dostupných sekundárních zdrojů v aplikacích Rozpočet obce a MONITOR, do kterých je zahrnuto všech 6 253 obcí v České republice, byly analyzovány hodnoty místního koeficientu v kontextu atraktivnosti území pro rozvoj cestovního ruchu.

Anglicky

Local taxes in the Czech Republic are formed only of the property tax and local fees. The aim of the paper is to evaluate the influence of the tourist destinations attractiveness in the Czech Republic at the level of the local coefficient of property tax. The local tax rate affects the taxation of entrepreneurs in travel and tourism industry. From the available secondary sources in applications Municipal Budget and MONITOR, which is included in all 6,253 municipalities in the Czech Republic, were analyzed local coefficient values in the context of the attractiveness of the area for tourism development.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:38