ZELENÝ, Jiří and Barbora DVORNÍKOVÁ. Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice (Newly Emerging Clusters of Winemakers – Social Networks Creating Regional Identity or Marketing Tool? Example of “VOC Znojmo” in the Czech Republic). In Konference Think Together 2018 České zemědělské univerzity v Praze. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice
Name (in English) Newly Emerging Clusters of Winemakers – Social Networks Creating Regional Identity or Marketing Tool? Example of “VOC Znojmo” in the Czech Republic
Authors ZELENÝ, Jiří and Barbora DVORNÍKOVÁ.
Edition Konference Think Together 2018 České zemědělské univerzity v Praze, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50701 Cultural and economic geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Provozně ekonomická fakulta
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) cestovní ruch, interpretativistické paradigma, konzument, regionální rozvoj, sociální instituce, spolupráce vinařů, terroir
Keywords in English consumer, cooperation of winemakers, interpretivist paradigm, regional development, social institutions, terroir, tourism
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Changed: 30/10/2021 21:30.
Abstract
Moravská uskupení VOC jsou sdruženími vinařů prezentující se jako komunity podporující typičnost regionu a terroir.
Abstract (in English)
The Moravian VOC communities are clusters of winemakers presenting themselves as a communities supporting the regional distinctiveness and terroir.
PrintDisplayed: 5/7/2024 14:59