k 2018

Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice

ZELENÝ, Jiří and Barbora DVORNÍKOVÁ

Basic information

Original name

Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice

Name (in English)

Newly Emerging Clusters of Winemakers – Social Networks Creating Regional Identity or Marketing Tool? Example of “VOC Znojmo” in the Czech Republic

Authors

ZELENÝ, Jiří and Barbora DVORNÍKOVÁ

Edition

Konference Think Together 2018 České zemědělské univerzity v Praze, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50701 Cultural and economic geography

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, interpretativistické paradigma, konzument, regionální rozvoj, sociální instituce, spolupráce vinařů, terroir

Keywords in English

consumer, cooperation of winemakers, interpretivist paradigm, regional development, social institutions, terroir, tourism

Tags

Reviewed
Změněno: 30/10/2021 21:30, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Abstract

V originále

Moravská uskupení VOC jsou sdruženími vinařů prezentující se jako komunity podporující typičnost regionu a terroir.

In English

The Moravian VOC communities are clusters of winemakers presenting themselves as a communities supporting the regional distinctiveness and terroir.