k
2018
Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice
ZELENÝ, Jiří and Barbora DVORNÍKOVÁ
Basic information
Original name
Nově vznikající sdružení vinařů – sociální sítě utvářející regionální identitu nebo marketingový nástroj? Příklad „VOC Znojmo“ v České republice
Name (in English)
Newly Emerging Clusters of Winemakers – Social Networks Creating Regional Identity or Marketing Tool? Example of “VOC Znojmo” in the Czech Republic
Edition
Konference Think Together 2018 České zemědělské univerzity v Praze, 2018
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50701 Cultural and economic geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
cestovní ruch, interpretativistické paradigma, konzument, regionální rozvoj, sociální instituce, spolupráce vinařů, terroir
Keywords in English
consumer, cooperation of winemakers, interpretivist paradigm, regional development, social institutions, terroir, tourism
V originále
Moravská uskupení VOC jsou sdruženími vinařů prezentující se jako komunity podporující typičnost regionu a terroir.
In English
The Moravian VOC communities are clusters of winemakers presenting themselves as a communities supporting the regional distinctiveness and terroir.
Displayed: 27/12/2024 12:45