D 2018

Production of tomatoes in Mexico and its competitiveness in the U.S. market

PLZÁKOVÁ, Lucie a Lucie CRESPO STUPKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Production of tomatoes in Mexico and its competitiveness in the U.S. market

Autoři

PLZÁKOVÁ, Lucie a Lucie CRESPO STUPKOVÁ

Vydání

Hradec Králové, od s. 171 - 179, 593 s. 2018

Nakladatel

University of Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISSN

Klíčová slova anglicky

Agrarian export value-chains, Revealed Comparative Advantage, Constant Market Participation, tomatoes, Mexico
Změněno: 15. 2. 2018 09:34, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.

Anotace

V originále

The most dynamic Mexican agrarian export value chains are vegetables (tomatoes, peppers and other fresh vegetables) and fruits (avocado, strawberries, blackberries, blueberries), usually produced under system of contract farming and protected agriculture. The article focuses on quantitative analysis of competitiveness of tomato (Solanum lycopersicum) in international trade. Tomatoes are the most important product of Mexican agricultural exports to the United States, with a value of 2.11 billion USD and a volume of 1.75 million tons in 2016. The quantitative analysis is conducted using indicators that present the greatest explanatory power and consistency: Revealed Comparative Advantage and Constant Market Participation.