2018
			
	    
	
	
    Production of tomatoes in Mexico and its competitiveness in the U.S. market
PLZÁKOVÁ, Lucie a Lucie CRESPO STUPKOVÁZákladní údaje
Originální název
Production of tomatoes in Mexico and its competitiveness in the U.S. market
	Autoři
PLZÁKOVÁ, Lucie a Lucie CRESPO STUPKOVÁ
			Vydání
 Hradec Králové, od s. 171 - 179, 593 s. 2018
			Nakladatel
University of Hradec Králové
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
tištěná verze "print"
		Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			ISSN
Klíčová slova anglicky
Agrarian export value-chains, Revealed Comparative Advantage, Constant Market Participation, tomatoes, Mexico
		
				
				Změněno: 15. 2. 2018 09:34, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
The most dynamic Mexican agrarian export value chains are vegetables (tomatoes, peppers and other fresh vegetables) and fruits (avocado, strawberries, blackberries, blueberries), usually produced under system of contract farming and protected agriculture. The article focuses on quantitative analysis of competitiveness of tomato (Solanum lycopersicum) in international trade. Tomatoes are the most important product of Mexican agricultural exports to the United States, with a value of 2.11 billion USD and a volume of 1.75 million tons in 2016. The quantitative analysis is conducted using indicators that present the greatest explanatory power and consistency: Revealed Comparative Advantage and Constant Market Participation.