Detailed Information on Publication Record
2018
VÁNOČNÍ ČAS A AUTENTICITA: HODNOCENÍ VÁNOČNÍHO TRHU VE MĚSTĚ CHEB
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Petr JANEČEK and Jan TLUČHOŘBasic information
Original name
VÁNOČNÍ ČAS A AUTENTICITA: HODNOCENÍ VÁNOČNÍHO TRHU VE MĚSTĚ CHEB
Name (in English)
CHRISTMAS TIME AND AUTHENTICITY: EVALUATION OF CHRISTMAS MARKET IN THE TOWN OF CHEB
Authors
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Petr JANEČEK and Jan TLUČHOŘ
Edition
Aktuální problémy cestovního ruchu„Autenticita v kontextu cestovního ruchu“. Recenzovaný sborník z mezinárodní konference. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2018, p. 151-160, 10 pp. 2018
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava, v Jihlavě, 2018.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-88064-36-7
Keywords (in Czech)
Autenticita. Cestovní ruch. Cheb. Turismus. Vánoce. Vánoční trhy.
Keywords in English
Authenticity. Cheb. Christmas. Christmas market. Tourism.
Změněno: 14/11/2018 12:57, doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
V originále
Příspěvek porovnává hodnocení návštěvníků vánočních trhů mezi roky 2016 a 2017. Cílem průzkumu je zjistit vnímání autenticity a její dopady na návštěvníky vánočních trhů a vzájemně je porovnat. Data byla sbírána pomocí dotazování návštěvníků v průběhu konání Vánočních trhů ve městě Cheb. Součástí dotazníku jsou otázky pojící se k autenticitě trhů a vnímání trhů očima návštěvníků.
In English
The paper compares the evaluation of visitors to the Christmas markets between 2016 and 2017. The aim of the survey is to find out the social and traditionaly cultural value of Christmas markets in both years under review and to compare each other. The data was collected by questioning visitors during the Christmas markets in Cheb. The questionnaire includes questions about the authenticity of markets and the perception of markets through the eyes of visitors.