Detailed Information on Publication Record
2018
Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘBasic information
Original name
Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku
Authors
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ
Edition
2018, p. 34-44, 11 pp. 2018
Publisher
Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7510-280-5
Keywords (in Czech)
cestovní ruch, Karlovarský kraj, Františkovy Lázně, lázeňství, medical wellness, podnik, řízení, marketing, zákazník, spokojenost zákazníků, CRM, CSM, hodnota, inovace, internet, nová ekonomika, online marketing, strategie, modrý oceán, lidé, GDPR
Keywords in English
ourism, Karlovy Vary Region, Františkovy Lázně, spas, medical wellness, business, management, marketing, customer, CSM, CRM, customer satisfaction, value, innovation, new economy, online marketing, strategy, blue ocean strategy, GDPR, people
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/11/2018 11:31, doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
V originále
České lázeňství po dlouhém období relativní stability prochází od sametové revoluce mnoha změnami, které na management jednotlivých lázeňských organizací kladou vysoké nároky. Ten je nucen nejen sledovat, ale také předvídat změny v prostředí, věnovat pozornost novým trendům. Cílem tohoto příspěvku je na základě literární rešerše poukázat na několik důležitých oblastí, souvisejících s úspěšností řízení lázeňských organizací a prezentovat některé poznatky, které konkrétní lázeňská organizace v současnosti řeší.
In English
After a long period of relative stability, since the Velvet Revolution, Czech spa industry has undergone a lot of changes, placing high demands on the management of individual spa facilities. As a result, the management is forced not only to monitor, but also anticipate changes in the spa environment, and pay attention to new trends. Based on a literary research paper, the aim of this article is to highlight several important areas related to the success of the management of spa facilities and to present some of the findings that a particular spa facility is currently dealing with.