D 2018

Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ

Basic information

Original name

Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku

Authors

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ

Edition

2018, p. 34-44, 11 pp. 2018

Publisher

Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7510-280-5

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, Karlovarský kraj, Františkovy Lázně, lázeňství, medical wellness, podnik, řízení, marketing, zákazník, spokojenost zákazníků, CRM, CSM, hodnota, inovace, internet, nová ekonomika, online marketing, strategie, modrý oceán, lidé, GDPR

Keywords in English

ourism, Karlovy Vary Region, Františkovy Lázně, spas, medical wellness, business, management, marketing, customer, CSM, CRM, customer satisfaction, value, innovation, new economy, online marketing, strategy, blue ocean strategy, GDPR, people

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/11/2018 11:31, doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Abstract

V originále

České lázeňství po dlouhém období relativní stability prochází od sametové revoluce mnoha změnami, které na management jednotlivých lázeňských organizací kladou vysoké nároky. Ten je nucen nejen sledovat, ale také předvídat změny v prostředí, věnovat pozornost novým trendům. Cílem tohoto příspěvku je na základě literární rešerše poukázat na několik důležitých oblastí, souvisejících s úspěšností řízení lázeňských organizací a prezentovat některé poznatky, které konkrétní lázeňská organizace v současnosti řeší.

In English

After a long period of relative stability, since the Velvet Revolution, Czech spa industry has undergone a lot of changes, placing high demands on the management of individual spa facilities. As a result, the management is forced not only to monitor, but also anticipate changes in the spa environment, and pay attention to new trends. Based on a literary research paper, the aim of this article is to highlight several important areas related to the success of the management of spa facilities and to present some of the findings that a particular spa facility is currently dealing with.