JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ. Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku. 2018: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, p. 34-44. ISBN 978-80-7510-280-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku
Authors JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ.
Edition 2018, p. 34-44, 11 pp. 2018.
Publisher Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7510-280-5
Keywords (in Czech) cestovní ruch, Karlovarský kraj, Františkovy Lázně, lázeňství, medical wellness, podnik, řízení, marketing, zákazník, spokojenost zákazníků, CRM, CSM, hodnota, inovace, internet, nová ekonomika, online marketing, strategie, modrý oceán, lidé, GDPR
Keywords in English ourism, Karlovy Vary Region, Františkovy Lázně, spas, medical wellness, business, management, marketing, customer, CSM, CRM, customer satisfaction, value, innovation, new economy, online marketing, strategy, blue ocean strategy, GDPR, people
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 28/11/2018 11:31.
Abstract
České lázeňství po dlouhém období relativní stability prochází od sametové revoluce mnoha změnami, které na management jednotlivých lázeňských organizací kladou vysoké nároky. Ten je nucen nejen sledovat, ale také předvídat změny v prostředí, věnovat pozornost novým trendům. Cílem tohoto příspěvku je na základě literární rešerše poukázat na několik důležitých oblastí, souvisejících s úspěšností řízení lázeňských organizací a prezentovat některé poznatky, které konkrétní lázeňská organizace v současnosti řeší.
Abstract (in English)
After a long period of relative stability, since the Velvet Revolution, Czech spa industry has undergone a lot of changes, placing high demands on the management of individual spa facilities. As a result, the management is forced not only to monitor, but also anticipate changes in the spa environment, and pay attention to new trends. Based on a literary research paper, the aim of this article is to highlight several important areas related to the success of the management of spa facilities and to present some of the findings that a particular spa facility is currently dealing with.
PrintDisplayed: 20/5/2024 07:38