2018
UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ
KRAJÁČ, PetrBasic information
Original name
UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ
Name in Czech
UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ
Name (in English)
ARTIFICIAL INTELIGENCE AND HER IMPACTS ON THE HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN THE HOSPITALITY BUSINESS
Authors
KRAJÁČ, Petr
Edition
VŠH v Praze, 2018
Publisher
VŠH v Praze 8
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Personalistika, roboti, umělá inteligence, vágní poznání
Keywords in English
Artificial intelligence, human recourses management, robots
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 5/12/2018 10:44, Dr. Petr Krajáč, PhD.
V originále
Článek pojednává o souvislostech vývoje zařízení s umělou inteligencí a personalistikou v hotelnictví a příbuzných oborech. Člověk bude stále více využívat různá zařízení s aplikací umělé inteligence, která se bude neustále vyvíjet a získávat „lidské“ dovednosti. To bude nutně přinášet jak zajímavé výhody a příležitosti, tak i mnohé problémy, rizika a náročné výzvy. Je nezbytné, aby se personalistika působící v hotelnictví a příbuzných službách na tuto situaci náležitě připravovala.
In English
The paper deals with relationship between the development of artificial intelligence equipment and human recourses management in hospitality business. Man will exploit more and more various equipment with artificial intelligence (AI). AI itself will steadily develop and get “human” skills. It will necessarily bring interesting advantages and opportunities as well as lots of problems, risks and difficult challenges. It is necessary that human recourses management in hospitality business and allied services (branches) will get ready for this situation.