D 2018

UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ

KRAJÁČ, Petr

Basic information

Original name

UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ

Name in Czech

UMĚLÁ INTELIGENCE A JEJÍ DOPADY NA PERSONALISTIKU V HOTELNICTVÍ

Name (in English)

ARTIFICIAL INTELIGENCE AND HER IMPACTS ON THE HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN THE HOSPITALITY BUSINESS

Authors

KRAJÁČ, Petr

Edition

VŠH v Praze, 2018

Publisher

VŠH v Praze 8

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

Personalistika, roboti, umělá inteligence, vágní poznání

Keywords in English

Artificial intelligence, human recourses management, robots

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 5/12/2018 10:44, Dr. Petr Krajáč, PhD.

Abstract

V originále

Článek pojednává o souvislostech vývoje zařízení s umělou inteligencí a personalistikou v hotelnictví a příbuzných oborech. Člověk bude stále více využívat různá zařízení s aplikací umělé inteligence, která se bude neustále vyvíjet a získávat „lidské“ dovednosti. To bude nutně přinášet jak zajímavé výhody a příležitosti, tak i mnohé problémy, rizika a náročné výzvy. Je nezbytné, aby se personalistika působící v hotelnictví a příbuzných službách na tuto situaci náležitě připravovala.

In English

The paper deals with relationship between the development of artificial intelligence equipment and human recourses management in hospitality business. Man will exploit more and more various equipment with artificial intelligence (AI). AI itself will steadily develop and get “human” skills. It will necessarily bring interesting advantages and opportunities as well as lots of problems, risks and difficult challenges. It is necessary that human recourses management in hospitality business and allied services (branches) will get ready for this situation.