J 2019

Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes

ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁ

Základní údaje

Originální název

Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes

Autoři

ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁ

Vydání

Economia Agro-Alimentare / Food Economy (SCOPUS), Bologna, Italy, FrancoAngeli Edizioni, 2019, 1126-1668

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

21101 Food and beverages

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.3280/ECAG2019-001004

UT WoS

FSTA:2020-02-HA

Klíčová slova anglicky

coffee, hedonic evaluation, tea, triangle test, willingness to pay

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 10. 2024 13:22, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Anotace

V originále

First part of the research explored possible sensory differences of water, coffee and tea made from 1) filtered tap water by reverse osmosis (RO) and 2) tap water with no treatment (NT) evaluated by 6 expert panelists. Second part of the research consisted of survey research in Prague and Bratislava with 436 respondents exploring their attitudes towards RO water-based beverages.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:48