2019
Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes
ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁZákladní údaje
Originální název
Reverse Osmosis Water-Based Beverages as a Product Innovation in Gastronomic Facilities: Expert Panelists’ Sensory Evaluation and Generation Y Consumers’ Attitudes
Autoři
ZELENÝ, Jiří a Kristína BEDNÁROVÁ
Vydání
Economia Agro-Alimentare / Food Economy (SCOPUS), Bologna, Italy, FrancoAngeli Edizioni, 2019, 1126-1668
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
21101 Food and beverages
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
UT WoS
FSTA:2020-02-HA
Klíčová slova anglicky
coffee, hedonic evaluation, tea, triangle test, willingness to pay
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 10. 2024 13:22, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
Anotace
V originále
First part of the research explored possible sensory differences of water, coffee and tea made from 1) filtered tap water by reverse osmosis (RO) and 2) tap water with no treatment (NT) evaluated by 6 expert panelists. Second part of the research consisted of survey research in Prague and Bratislava with 436 respondents exploring their attitudes towards RO water-based beverages.