V originále
Regionální rozvoj je spojen s rozvojem cestovního ruchu, který má stále více dimenzí. Nestačí jen poskytovat ubytovací služby, atraktivita je stále více spojována s přidanou hodnotou v podobě zážitků (sportovních, gastronomických, kulinářských) a maximálním přizpůsobení představám zákazníků. Konkurence je velmi vyostřená, a proto je třeba hledat způsoby vedoucí k dokonalejší znalosti klienta. Proto autoři zaměřují svou práci na analýzu významu slevových portálů pro rozvoj cestovního ruchu v regionu. Výzkumem bylo zjištěno, že slevové portály jsou pevnou součástí marketingové komunikace ubytovacích zařízení, ale nepřinášejí očekávané efekty. Příčinou je nedostatečná znalost jejich potenciálu. Jediné očekávání je jednorázové zvýšení poptávky bez možnosti získání věrného klienta. Proto se návrhy autorů soustředí především do oblasti informovanosti poskytovatelů ubytovacích služeb o možnostech, které jim slevové portály mají přinášet. Výzkum se zaměřuje na zkoumání této problematiky na straně klienta i poskytovatele a byl realizován v průběhu roku 2018. Hlavním nástrojem je osobní dotazovaní a řízené rozhovory s manažery vybraných firem. Do výzkumu byly zapojeni studenti Vysoké školy hotelové v Praze 8, s.r.o.(výzkum na straně klientů, 197 respondentů), řízené rozhovory byly realizovány autory.
In English
Regional development is linked to the development of tourism, which has more and more dimensions. Not enough to provide accommodation services, attractiveness is increasingly associated with added value in the form of experiences (sports, gastronomy, culinary) and maximum customization of customers' ideas. Competition is very intense, so we need to look for ways to improve client knowledge. Therefore, the authors focus their work on analyzing the importance of discount portals for the development of tourism in the region. Research has found that discount portals are a solid part of the marketing communication of accommodation facilities but do not produce the expected effects. The reason is insufficient knowledge of their potential. The only expectation is a one-time increase in demand without the possibility of getting a loyal client. Therefore, the authors' proposals focus primarily on the provision of information to the providers of accommodation services about the possibilities offered by the discount portals. The research focuses on exploring this issue on the part of both the client and the provider he research focuses on the exploration of this issue on the part of the client and the provider and was carried out in the course of 2018. The main tool is the personal questioning and controlled interviews with managers of selected companies. The research was attended by students of the Institute of Hospitality Management in Prague 8, Ltd. (client-side research, 197 respondents), controlled interviews were conducted by the authors.