ČECH, Petr, Jan CHROMÝ, Štěpán CHALUPA a Eliška PROCHÁZKOVÁ. Managerial Communication in Tourist Industry. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). Granada: International Business Information Management Association, 2019, s. 2074-2081. ISBN 978-0-9998551-2-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Managerial Communication in Tourist Industry
Autoři ČECH, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jan CHROMÝ (203 Česká republika, domácí), Štěpán CHALUPA (203 Česká republika, domácí) a Eliška PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Granada, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA), od s. 2074-2081, 8 s. 2019.
Nakladatel International Business Information Management Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-0-9998551-2-6
UT WoS 000503988803052
Klíčová slova anglicky communication; management; managerial communication; tourist industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Změněno: 5. 3. 2020 07:57.
Anotace
Effective and accurate managerial communication is a crucial part of management and acts as one of factors to become a successful manager. This article´s authors carried out research among managers in tourist industry to find out their opinions on communication and how communication is used during their working day as well as the assessment of different communication channels for delivering content to the addressee. Individual variables have been applied to statistical dependency testing methods that have enabled either to validate or refute hypotheses. The research outcomes show that despite the current trend towards using electronic means of communication, the most common mode of communicating with colleagues is "face to face" communication. This type of communication was also rated by respondents as the most important for transmitting the message to the addressee. It has failed to prove the dependence between the frequency of communications and the level of management, gender, age of respondents, and organization size. This dependence has not been proved even in relation to the evaluation of the different ways of communication significance for data transmission.
VytisknoutZobrazeno: 9. 7. 2024 04:14