Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{23185, author = {Zelený, Jiří}, address = {Praha}, keywords = {endogenous growth model, extrinsic attributes, Grounded Theory, habitus, hedonic pricing model, intrinsic attributes, regional identity, social capital, social networks, terroir, willingness to pay, Wines of original certification}, language = {cze}, location = {Praha}, publisher = {Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, Katedra humanitních věd}, title = {Teze disertační práce: Vinařské regiony a sociální konstruovanost kvality vína v dopadech do rozvoje venkovských lokalit}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 23185 AU - Zelený, Jiří PY - 2019 TI - Teze disertační práce: Vinařské regiony a sociální konstruovanost kvality vína v dopadech do rozvoje venkovských lokalit PB - Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, Katedra humanitních věd CY - Praha KW - endogenous growth model, extrinsic attributes, Grounded Theory, habitus, hedonic pricing model, intrinsic attributes, regional identity, social capital, social networks, terroir, willingness to pay, Wines of original certification N2 - Jedním ze způsobů řešení problematiky subjekt-objektového dualismu je použití přístupu sociální konstruovanosti reality Bergera a Luckmanna. Původně sociologický koncept je využíván i v ekonomických disciplínách, například v marketingu nebo v regionálním rozvoji. I zpracovávaná disertační práce by ve své finální podobě měla být důkazem multioborového využití výše uvedené koncepce vycházející z Weberovy a Durkheimovy sociologické syntézy. Teoretické přístupy Pierra Bourdieua by měly být použity při zkoumání konkrétních aktérů, tedy vinařů i konzumentů vína. Obsažené výsledky četných výzkumů zaměřených na víno, vinařství a vinohradnictví poté vychází především ze zmíněných interpretativistických teorií. Prizma konzumenta je přiblíženo dělením atributů vína na intrinsické a extrinsické, a jejich působením na konzumenta, včetně willingness to pay a hédonických cenových modelů. Prizma vinařů je výslednicí teoretického rozboru pojmů terroir a regionální identita, a jejich vztahu k sociálním sítím vinařů, konkrétně sdružení VOC. Spojením obou úhlů pohledu je poté možné nastínit způsoby rozvoje vinařských regionů včetně rozboru jejich konkurenceschopnosti. Pro samotný výzkum by mělo být použito kvantitativního výzkumu dotazníkovou metodou u konzumentů vína a analýzou získaného datového souboru ze soutěže vín, a to s využitím mnohonásobných regresních modelů či binárních logistických regresí, statistického testování a měření závislostí. Kvalitativní výzkum by měl použít metod semi-standardizovaných interview a focus groups u konzumentů vína i vinařů, a to v souladu s Grounded Theory Glasera a Strausse. ER -
ZELENÝ, Jiří. \textit{Teze disertační práce: Vinařské regiony a sociální konstruovanost kvality vína v dopadech do rozvoje venkovských lokalit (Treatise on the Disertation Thesis: Wine regions and social construction of wine quality in the impacts on development of rural localities)}. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, Katedra humanitních věd, 2019, 68 pp.
|