D
2019
Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
PETŘÍČEK, Martin
Základní údaje
Originální název
Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
Vydání
Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, od s. 291-297, 7 s. 2019
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
demand, price elasticity, price optimization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The submitted contribution focuses on presenting the use of price elasticity of demand to optimize revenue of the selected business (in the field of accommodation service). All this with the use of Monte Carlo probability simulation. The contribution presents a methodological approach of log-log regression analysis to determine the coefficient of price elasticity of demand, which is then used in the whole optimization process of the company. The output of the entire contribution is an application of introduced issues that led to increased revenue based on dynamic price management. With the use of price optimization process presented in this paper, the selected company is able to increase the revenue of the company by 7 % per day.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 21:06