PETŘÍČEK, Martin. Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application. Online. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference. 2019, s. 291-297. ISBN 978-0-9998551-2-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application
Autoři PETŘÍČEK, Martin.
Vydání Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, od s. 291-297, 7 s. 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-0-9998551-2-6
Klíčová slova anglicky demand, price elasticity, price optimization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Martin Petříček, Ph.D., učo 14750. Změněno: 23. 6. 2019 12:36.
Anotace
The submitted contribution focuses on presenting the use of price elasticity of demand to optimize revenue of the selected business (in the field of accommodation service). All this with the use of Monte Carlo probability simulation. The contribution presents a methodological approach of log-log regression analysis to determine the coefficient of price elasticity of demand, which is then used in the whole optimization process of the company. The output of the entire contribution is an application of introduced issues that led to increased revenue based on dynamic price management. With the use of price optimization process presented in this paper, the selected company is able to increase the revenue of the company by 7 % per day.
VytisknoutZobrazeno: 17. 9. 2024 23:37