D 2019

Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application

PETŘÍČEK, Martin

Základní údaje

Originální název

Maximizing Revenue in the Company Using Price and Its Elasticity – Empirical Application

Autoři

PETŘÍČEK, Martin

Vydání

Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, od s. 291-297, 7 s. 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-0-9998551-2-6

Klíčová slova anglicky

demand, price elasticity, price optimization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 6. 2019 12:36, doc. Ing. Martin Petříček, Ph.D.

Anotace

V originále

The submitted contribution focuses on presenting the use of price elasticity of demand to optimize revenue of the selected business (in the field of accommodation service). All this with the use of Monte Carlo probability simulation. The contribution presents a methodological approach of log-log regression analysis to determine the coefficient of price elasticity of demand, which is then used in the whole optimization process of the company. The output of the entire contribution is an application of introduced issues that led to increased revenue based on dynamic price management. With the use of price optimization process presented in this paper, the selected company is able to increase the revenue of the company by 7 % per day.
Zobrazeno: 28. 12. 2024 01:47