ZELENÝ, Jiří. Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu (Wine Quality as a Factor Affecting its Price). In EUE10E Jakost a zpeněžování zemědělských komodit, Katedra obchodu a financí, ČZU. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu
Name (in English) Wine Quality as a Factor Affecting its Price
Authors ZELENÝ, Jiří.
Edition EUE10E Jakost a zpeněžování zemědělských komodit, Katedra obchodu a financí, ČZU, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 21101 Food and beverages
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) branding, distribuční náklady, marketing, obchodní náklady, produkční náklady
Keywords in English business costs, branding, distribution costs, marketing, production costs
Changed by Changed by: Ing. Jiří Zelený, Ph.D., učo 10755. Changed: 11/12/2020 14:29.
Abstract
Účelem přednášky bylo odůvodnit vznik price premium u vín a nastínit vazbu senzorického hodnocení kvality vín na jejich cenotvorbu.
Abstract (in English)
The purpose of the lecture was to justify the emergence of price premium for wines and to outline the sensory evaluation of wine quality to their pricing.
PrintDisplayed: 5/7/2024 14:12