p 2019

Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu

ZELENÝ, Jiří

Basic information

Original name

Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu

Name (in English)

Wine Quality as a Factor Affecting its Price

Authors

Edition

EUE10E Jakost a zpeněžování zemědělských komodit, Katedra obchodu a financí, ČZU, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

21101 Food and beverages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

branding, distribuční náklady, marketing, obchodní náklady, produkční náklady

Keywords in English

business costs, branding, distribution costs, marketing, production costs
Změněno: 11/12/2020 14:29, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Abstract

V originále

Účelem přednášky bylo odůvodnit vznik price premium u vín a nastínit vazbu senzorického hodnocení kvality vín na jejich cenotvorbu.

In English

The purpose of the lecture was to justify the emergence of price premium for wines and to outline the sensory evaluation of wine quality to their pricing.