p
2019
Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu
ZELENÝ, Jiří
Basic information
Original name
Kvalita vína jako faktor ovlivňující jeho cenu
Name (in English)
Wine Quality as a Factor Affecting its Price
Edition
EUE10E Jakost a zpeněžování zemědělských komodit, Katedra obchodu a financí, ČZU, 2019
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
21101 Food and beverages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
branding, distribuční náklady, marketing, obchodní náklady, produkční náklady
Keywords in English
business costs, branding, distribution costs, marketing, production costs
V originále
Účelem přednášky bylo odůvodnit vznik price premium u vín a nastínit vazbu senzorického hodnocení kvality vín na jejich cenotvorbu.
In English
The purpose of the lecture was to justify the emergence of price premium for wines and to outline the sensory evaluation of wine quality to their pricing.
Displayed: 9/11/2024 02:45