2019
Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media
CHROMÝ, JanZákladní údaje
Originální název
Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media
Název česky
Reflexe ročního obratu a podílu publika hlavních českých televizních stanic pro vzdělávací účely v oblasti hromadných sdělovacích prostředků
Název anglicky
Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media
Autoři
CHROMÝ, Jan
Vydání
1. vyd. Praha, Média a vzdělávání 2019 - Media & Education 2019, od s. 26-35, 10 s. 2019
Nakladatel
Extrasystem Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
21101 Food and beverages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87570-45-6
Klíčová slova česky
televizní stanice, televizní program, sledovanost, roční obrat,
Klíčová slova anglicky
television station, television program, audience share, annual turnover,
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2019 07:39, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
This article brings some reflections on financial turnover, costs and audience share of major Czech television stations for the purpose of mass media education. Unfortunately, some data cannot be obtained in the required form. For example – some stations use outsourcing, others do not. Therefore, the submitted data cannot be considered as completely reliable. However, the paper shows in practice the ways that should be used to assess the efficiency of the operation of television stations and their productivity.
Anglicky
This article brings some reflections on financial turnover, costs and audience share of major Czech television stations for the purpose of mass media education. Unfortunately, some data cannot be obtained in the required form. For example – some stations use outsourcing, others do not. Therefore, the submitted data cannot be considered as completely reliable. However, the paper shows in practice the ways that should be used to assess the efficiency of the operation of television stations and their productivity.