D 2019

Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media

CHROMÝ, Jan

Základní údaje

Originální název

Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media

Název česky

Reflexe ročního obratu a podílu publika hlavních českých televizních stanic pro vzdělávací účely v oblasti hromadných sdělovacích prostředků

Název anglicky

Reflection of Annual Turnover and Audience Share of Major Czech Television Stations for Educational Purposes in the Field of Mass Media

Autoři

CHROMÝ, Jan

Vydání

1. vyd. Praha, Média a vzdělávání 2019 - Media & Education 2019, od s. 26-35, 10 s. 2019

Nakladatel

Extrasystem Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

21101 Food and beverages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87570-45-6

Klíčová slova česky

televizní stanice, televizní program, sledovanost, roční obrat,

Klíčová slova anglicky

television station, television program, audience share, annual turnover,

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2019 07:39, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Anotace

V originále

This article brings some reflections on financial turnover, costs and audience share of major Czech television stations for the purpose of mass media education. Unfortunately, some data cannot be obtained in the required form. For example – some stations use outsourcing, others do not. Therefore, the submitted data cannot be considered as completely reliable. However, the paper shows in practice the ways that should be used to assess the efficiency of the operation of television stations and their productivity.

Anglicky

This article brings some reflections on financial turnover, costs and audience share of major Czech television stations for the purpose of mass media education. Unfortunately, some data cannot be obtained in the required form. For example – some stations use outsourcing, others do not. Therefore, the submitted data cannot be considered as completely reliable. However, the paper shows in practice the ways that should be used to assess the efficiency of the operation of television stations and their productivity.