2020
			
	    
	
	
    Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance
CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance
	Autoři
CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK
			Vydání
 TEM Journal, UIKTEN, 2020, 2217-8309
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Stát vydavatele
Srbsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			UT WoS
000537903600020
		EID Scopus
2-s2.0-85086513232
		Klíčová slova anglicky
Booking window, channel management, booking engine, hotel distribution, revenue management
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 15. 12. 2020 07:57, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
Booking window is one of the critical characteristics of customer behaviour that can influence hotel sales performance. Previous studies were focused mainly on the importance of booking window reporting in revenue management with lack of evaluation. This paper focuses on the evaluation of revenue management activities by analysis of customer behaviour with a focus on the use of modern technologies (Booking Engine, Channel Manager). Results show that the selected hotel is not following basic revenue management principles, which can be a reason for the year-to-year decrease in direct online sales and overall poor performance.