J 2020

Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance

CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance

Autoři

CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK

Vydání

TEM Journal, UIKTEN, 2020, 2217-8309

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Srbsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.18421/TEM92-20

UT WoS

000537903600020

Klíčová slova anglicky

Booking window, channel management, booking engine, hotel distribution, revenue management

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2020 07:57, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Anotace

V originále

Booking window is one of the critical characteristics of customer behaviour that can influence hotel sales performance. Previous studies were focused mainly on the importance of booking window reporting in revenue management with lack of evaluation. This paper focuses on the evaluation of revenue management activities by analysis of customer behaviour with a focus on the use of modern technologies (Booking Engine, Channel Manager). Results show that the selected hotel is not following basic revenue management principles, which can be a reason for the year-to-year decrease in direct online sales and overall poor performance.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 12:56