J
2020
Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country
MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP
Základní údaje
Originální název
Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country
Vydání
Psychology and Education, USA, OH, Psychology And Education, 2020, 0033-3077
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
Earth Literacy. Deep Ecology. Forest Pedagogy. Outdoor Learning. Pyramid Model.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
This study aims to identify whether and how teachers in elementary schools in post-communist country implement Earth literacy and Deep ecology thoughts using Forest Pedagogy methods and outdoor tuition.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 09:15