J 2020

Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country

MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP

Základní údaje

Originální název

Earth literacy and Deep ecology principles in innovative pedagogy context and attitudes of teachers in the postcommunist country

Autoři

MACHÁČKOVÁ, Karolina, Jiří ZELENÝ a Martin POP

Vydání

Psychology and Education, USA, OH, Psychology And Education, 2020, 0033-3077

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.17762/pae.v57i7.82

Klíčová slova anglicky

Earth Literacy. Deep Ecology. Forest Pedagogy. Outdoor Learning. Pyramid Model.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 10. 2021 21:35, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Anotace

V originále

This study aims to identify whether and how teachers in elementary schools in post-communist country implement Earth literacy and Deep ecology thoughts using Forest Pedagogy methods and outdoor tuition.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 01:25