J 2021

Terciární vzdělávání v hotelnictví ve druhé vlně Covid-19

BUREŠOVÁ, Pavla, Květoslava ŠUSTOVÁ a Jan CHROMÝ

Základní údaje

Originální název

Terciární vzdělávání v hotelnictví ve druhé vlně Covid-19

Název česky

Terciární vzdělávání v hotelnictví ve druhé vlně Covid-19

Název anglicky

Tertiary education in hospitality in the second wave of Covid-19

Autoři

BUREŠOVÁ, Pavla, Květoslava ŠUSTOVÁ a Jan CHROMÝ

Vydání

Media4u, Praha, 2021, 1214-9187

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

21101 Food and beverages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

Covid-19, distanční výuka, online nástroje výuky, studenti

Klíčová slova anglicky

Covid-19, distance learning, online teaching tools, students

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2021 09:03, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek zkoumá online výuku na vysokých školách ve studijních programech zaměřených hotelnictví. Výstupy poskytují reálný pohled na distanční vzdělávání, online nástroje využívané ve výuce a dopady spojené s opatřeními následkem Covid-19. Výsledky šetření mohou být využity ve vzdělávacích institucích např. pro zlepšení digitálních dovedností.

Anglicky

The article examines online teaching at universities in study programs focused on the hotel industry. The outputs provide a realistic view of distance learning, online tools used in teaching and the impacts associated with Covid-19 measures. The results of the survey can be used in educational institutions, for example, to improve digital skills. The article examines online teaching at universities in study programs focused on the hotel industry. The outputs provide a realistic view of distance learning, online tools used in teaching and the impacts associated with Covid-19 measures. The results of the survey can be used in educational institutions, for example, to improve digital skills. The article examines online teaching at universities in study programs focused on the hotel industry. The outputs provide a realistic view of distance learning, online tools used in teaching and the impacts associated with Covid-19 measures. The results of the survey can be used in educational institutions, for example, to improve digital skills. The article examines online teaching at universities in study programs focused on the hotel industry. The outputs provide a realistic view of distance learning, online tools used in teaching and the impacts associated with Covid-19 measures. The results of the survey can be used in educational institutions, for example, to improve digital skills.