u 2021

Restart cestovního ruchu v České republice - základní požadavky se zaměřením na cestovní ruch, hotelnictví, gastronomii a lázeňství

STUDNIČKA, Petr

Basic information

Original name

Restart cestovního ruchu v České republice - základní požadavky se zaměřením na cestovní ruch, hotelnictví, gastronomii a lázeňství

Name (in English)

Restart of Tourism in the Czech Republic - Basic Requirements with a Focus on Tourism, Hospitality, Gastronomy and Spa Industry

Edition

Praha, 4 pp. 2021

Publisher

Vysoká škola hotelová

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, covid-19, hotelnictví, lázeňství, pandemie, restart

Keywords in English

tourism, covid-19, hospitality, spa industry, pandemic, restart
Změněno: 15/3/2021 18:39, Ing. Petr Studnička, PhD.

Abstract

V originále

Restart cestovního ruchu má dvě zásadní problémově rozdílné, leč logicky propojené a realizačně na sebe navazující části – přípravu na start a vlastní start. Start nebo restart realizace cestovního ruchu ve větším či menším územním celku vyžaduje důkladnou, promyšlenou a delší přípravu, včetně stanovení ujasněného produktu místa. V cestovním ruchu je etapa přípravy startu restartu nezbytná, určující pro budoucí úspěch, resp. jak velký úspěch bude, jak dopadne dlouhodobě konkurenční souboj místa cestovního ruchu na trhu.

In English

The restart of tourism has two fundamentally different problematic, but logically interconnected and implementation-related parts - preparation for the start and the actual start. The start or restart of the implementation of tourism in a larger or smaller territorial unit requires thorough, thoughtful and longer preparation, including the determination of a clarified product of the place. In tourism, the stage of preparation for the start of the restart is necessary, determining for future success, resp. how great a success it will be, how will the long-term competitive battle of the place of tourism on the market turn out.