Detailed Information on Publication Record
2021
Restart cestovního ruchu v České republice - základní požadavky se zaměřením na cestovní ruch, hotelnictví, gastronomii a lázeňství
STUDNIČKA, PetrBasic information
Original name
Restart cestovního ruchu v České republice - základní požadavky se zaměřením na cestovní ruch, hotelnictví, gastronomii a lázeňství
Name (in English)
Restart of Tourism in the Czech Republic - Basic Requirements with a Focus on Tourism, Hospitality, Gastronomy and Spa Industry
Authors
Edition
Praha, 4 pp. 2021
Publisher
Vysoká škola hotelová
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
cestovní ruch, covid-19, hotelnictví, lázeňství, pandemie, restart
Keywords in English
tourism, covid-19, hospitality, spa industry, pandemic, restart
Změněno: 15/3/2021 18:39, Ing. Petr Studnička, PhD.
V originále
Restart cestovního ruchu má dvě zásadní problémově rozdílné, leč logicky propojené a realizačně na sebe navazující části – přípravu na start a vlastní start. Start nebo restart realizace cestovního ruchu ve větším či menším územním celku vyžaduje důkladnou, promyšlenou a delší přípravu, včetně stanovení ujasněného produktu místa. V cestovním ruchu je etapa přípravy startu restartu nezbytná, určující pro budoucí úspěch, resp. jak velký úspěch bude, jak dopadne dlouhodobě konkurenční souboj místa cestovního ruchu na trhu.
In English
The restart of tourism has two fundamentally different problematic, but logically interconnected and implementation-related parts - preparation for the start and the actual start. The start or restart of the implementation of tourism in a larger or smaller territorial unit requires thorough, thoughtful and longer preparation, including the determination of a clarified product of the place. In tourism, the stage of preparation for the start of the restart is necessary, determining for future success, resp. how great a success it will be, how will the long-term competitive battle of the place of tourism on the market turn out.