J 2021

The Perception of Soft Skills and Their Training at Hotel Front – Office in Connection to CoVid-19 Pandemics

CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT

Základní údaje

Originální název

The Perception of Soft Skills and Their Training at Hotel Front – Office in Connection to CoVid-19 Pandemics

Autoři

CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT

Vydání

TEM JOURNAL, Srbsko, UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2021, 2217-8309

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

DOI

http://dx.doi.org/10.18421/TEM102-05

Klíčová slova anglicky

Soft skills training, in-field training, soft skills development, hospitality.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

TL04000153, projekt VaV.
Změněno: 2. 2. 2022 09:52, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper deals with soft skills training in the hospitality industry during the pandemic of Covid - 19. Based on the semi-structured interviews with hotel and front office managers, the main topics of communication with clients and their issues were identified, and the insufficiencies in employee approach towards these situations. The findings show that the employees are not prepared for critical situations and need proper soft skills training. This paper proposes virtual reality as a platform for real situation training, including feedback and in-training evaluation.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 12:43