B 2022

Psychologie řízení a vedení v hotelnictví

CHADT, Karel

Basic information

Original name

Psychologie řízení a vedení v hotelnictví

Name in Czech

Psychologie řízení a vedení v hotelnictví

Name (in English)

Psychology of management and leadership in the hotel industry

Authors

CHADT, Karel

Edition

1. vyd. Praha, 187 pp. Psychologie, 2022

Publisher

Wolters Kluwer

Other information

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

50101 Psychology

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7676-210-7

Keywords (in Czech)

psychologie osobnosti, psychologie řízení, manager, psychohygiena, monografie

Keywords in English

personality psychology, management psychology, manager, psychohygiene, monography
Changed: 19/1/2022 09:55, doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.

Abstract

V originále

Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.

In Czech

Hotelnictví klade vysoké nároky na psychiku zaměstnanců a zvláště ma- nažerů. Z tohoto pohledu je dobré, aby manažeři znali fungování psy- chologie svých zaměstnanců, ale především se „vyznali“ sami v sobě. Předložená publikace nepostihuje zdaleka všechny psychologické aspekty vedení lidí, ale může být určitým prvním impulzem k hledání dalších informací o fungování psychologie člověka.

In English

The monograph „Psychology of Management and Leadership in Hospita- lity” focuses on psychological aspects of people management and leade- rship. The introductory chapter deals with basic psychological concepts, especially in the field of personality psychology, such as abilities, inte- lligence, motivational dimensions of personality, etc. The following part focuses on the manager’s personality, their position in the management system, competencies, characteristics and authority. The next chapter cha- racterizes the psychological aspects related to staff management and the application of psychology in managerial positions. The final part is devo- ted to the complexity of managerial work and managers’ mental hygiene.