V originále
Vytvořený software „Procesní simulátor hotelu“ simuluje vybrané aspekty chování hotelu v čase, který je závislý na rozhodování manažéra hotelu a na chování trhu poptávky a konkurence. Software se skládá ze tří modulů: 1. Generátor trhů (SW pro tvůrce příslušné hry). 2. Administrátorské stanoviště (SW pro administrátora příslušné hry), 3. Simulátor hotelu (SW pro uživatele v roli hráčů). Aplikace simulátoru je koncipována jako víceuživatelská aplikace. Role administrátora má možnost zakládání jednotlivých her pro předem generované trhy. Trhy jsou charakterizovány křivkami poptávek, které jsou následně transformovány do podoby kolekce poptávek pro jednotlivé segmenty trhu. Ve hře soupeří jednotliví hráči, resp. hotely s nastavenými vstupními parametry. Minimálním krokem hry je tzv. denní kolo, v němž uživatel nastavuje dostupné kapacity a ceny pokojů. V rámci měsíčního kola jsou pak upravovány parametry personálního zabezpečení a poskytovaných služeb. Průběh hry je sledován a řízen administrátorem. Funkčnost simulátoru je založena na nově vyvinutých algoritmech, které vznikly na základě výzkumu a analýz hotelových business procesů a jejich chování ve vztahu k moderním hotelovým trhům. Takto předkládaný SW takto realizuje výsledky aktuálního výzkumu v oblasti a svým zpracováním je originální a inovativní.
In English
The developed software "Hotel Process Simulator" simulates selected aspects of hotel behaviour over time, which depends on the decision-making of the hotel manager and the behaviour of the market demand and competition. The software consists of three modules: 1. Market Generator (software to create the relevant game). 2. The administration environment (SW for the game administrator), 3. The Hotel Simulator (SW for users as players). The simulator application is designed as a multi-user application. The administrator role can set up individual games for pre-generated markets. The markets are characterized by demand curves, which are subsequently transformed into a collection of demands for individual market segments. Individual players play against each other in the game. The players represent hotels with defined input parameters. The minimum step of the game is a daily step where the user sets the available capacity and room rates. The parameters of staffing and services are adjusted during the monthly period. The progress of the game is monitored and controlled by the administrator. The software functionality is based on the new algorithms developed on the base of research and analysis of the hotel business processes and their behaviour on modern hotel markets. The produced SW represents the original results of actual research in hospitality industry. It is innovative in the content and processing too.