2022
PITTFALLS OF IMPLEMENTING ELEMENTS OF VIRTUAL REALITY INTO PROCESSES IN THE HOTEL INDUSTRY
KOCOUREK, Martin, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiřina JENČKOVÁZákladní údaje
Originální název
PITTFALLS OF IMPLEMENTING ELEMENTS OF VIRTUAL REALITY INTO PROCESSES IN THE HOTEL INDUSTRY
Autoři
KOCOUREK, Martin, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiřina JENČKOVÁ
Vydání
Praha, 10 th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS "CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM" od s. 125 - 133, 9 s. 2022
Nakladatel
Institute of Hospitality Management and Economics
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-7632-076-5
Klíčová slova česky
hospitality industry, hotel, virtual reality, management processes, soft skills
Klíčová slova anglicky
hospitality industry, hotel, virtual reality, management processes, soft skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2022 17:12, Ing. Martin Kocourek
Anotace
V originále
The aim of the article is to describe the processes associated with the implementation of elements of virtual reality in the processes used in the hotel industry within the project "Application of virtual reality tools to training communication skills of hotel staff to alleviate concerns and risks associated with the spread of COVID-19". The hotel industry is generally perceived as a traditional field, but like most other fields, it is constantly facing new challenges that it has to deal with. Utilizing elements of virtual reality as a rapidly evolving technology can be one way the hotel industry can face these challenges.