D 2021

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

Název česky

Některé problémy vysokoškolské didaktiky

Název anglicky

SOME PROBLEMS OF UNIVERSITY DIDACTICS

Autoři

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Znojmo, Nové trendy 2021 - New Trends 2021, od s. 284-291, 8 s. 2021

Nakladatel

Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7610-012-1

ISSN

Klíčová slova česky

vysokoškolská didaktika; vzdělávání; měkké dovednosti;

Klíčová slova anglicky

university didactics; education; soft skills;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2023 10:46, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA

Anotace

ORIG EN

V originále

Problematika vysokého školství je důležitým tématem současných diskuzí a to nejen v odborné komunitě, ale i v médiích, mezi širokou veřejností. Diskutující se vesměs shodují na názoru, že kvalitní vysoké školství může být dobrým základem pro rozvoj hospodářství a kultury státu. K tomu je potřeba dodat, že univerzity by měly prioritně sloužit poznávání světa a rozvoji kritického myšlení studentů i absolventů. Není pochyb o tom, že investice (veřejné i soukromé) do vzdělanosti jsou vysoké, ale opravdu děláme všechno pro to, aby výsledky výuky byly na úrovni současné doby? Z tohoto důvodu jsou v článku formulovány některé problémy týkající se didaktické stránky vysokoškolského vzdělávání.

Anglicky

The issue of higher education is an important topic of current debate, not only in the professional community, but also in the media, among the general public. Discussers generally agree that quality higher education can be a good basis for developing the economy and culture of the state. To add to this, universities should prioritise learning the world and developing critical thinking among students and graduates alike. There is no doubt that investment (public and private) in education is high, but are we really doing everything we can to ensure that teaching outcomes are at current levels? For this reason, some problems relating to the didactic aspect of higher education are articulated in the article.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 00:21