D
2021
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka
Základní údaje
Originální název
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
Název česky
Některé problémy vysokoškolské didaktiky
Název anglicky
SOME PROBLEMS OF UNIVERSITY DIDACTICS
Autoři
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Znojmo, Nové trendy 2021 - New Trends 2021, od s. 284-291, 8 s. 2021
Nakladatel
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
vysokoškolská didaktika; vzdělávání; měkké dovednosti;
Klíčová slova anglicky
university didactics; education; soft skills;
V originále
Problematika vysokého školství je důležitým tématem současných diskuzí a to nejen v odborné komunitě, ale i v médiích, mezi širokou veřejností. Diskutující se vesměs shodují na názoru, že kvalitní vysoké školství může být dobrým základem pro rozvoj hospodářství a kultury státu. K tomu je potřeba dodat, že univerzity by měly prioritně sloužit poznávání světa a rozvoji kritického myšlení studentů i absolventů. Není pochyb o tom, že investice (veřejné i soukromé) do vzdělanosti jsou vysoké, ale opravdu děláme všechno pro to, aby výsledky výuky byly na úrovni současné doby? Z tohoto důvodu jsou v článku formulovány některé problémy týkající se didaktické stránky vysokoškolského vzdělávání.
Anglicky
The issue of higher education is an important topic of current debate, not only in the professional community, but also in the media, among the general public. Discussers generally agree that quality higher education can be a good basis for developing the economy and culture of the state. To add to this, universities should prioritise learning the world and developing critical thinking among students and graduates alike. There is no doubt that investment (public and private) in education is high, but are we really doing everything we can to ensure that teaching outcomes are at current levels? For this reason, some problems relating to the didactic aspect of higher education are articulated in the article.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 00:21