Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{30065, author = {Krpálek, Pavel and Ploch, Jindřich and Palatková, Monika}, address = {Jihlava}, booktitle = {Recenzovaný sborník příspěvků z XII. ročníku mezinárodní vědecké konference Konkurence 2020 - Competitiveness 2020}, editor = {Roman Fiala}, keywords = {higher education; competencies; entrepreneurship; entrepreneurial potential; digitization; competitiveness; motivation; creativity; learning outcomes}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Jihlava}, isbn = {978-80-88064-53-4}, pages = {242 - 251}, publisher = {Vysoká škola polytechnická Jihlava}, title = {Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů}, url = {https://konference.vspj.cz/download?hash=6fe9939674a4d4c064a7bfd91ff48f5ab5fbd7ad}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 30065 AU - Krpálek, Pavel - Ploch, Jindřich - Palatková, Monika PY - 2020 TI - Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů PB - Vysoká škola polytechnická Jihlava CY - Jihlava SN - 9788088064534 KW - higher education KW - competencies KW - entrepreneurship KW - entrepreneurial potential KW - digitization KW - competitiveness KW - motivation KW - creativity KW - learning outcomes UR - https://konference.vspj.cz/download?hash=6fe9939674a4d4c064a7bfd91ff48f5ab5fbd7ad N2 - Konkurenceschopnost, kritické myšlení, podnikavost a digitální gramotnost patří k důležitým prioritám soudobého vysokoškolského profesně orientovaného vzdělávání. Zajišťují žádoucí dovednostně orientovaný kompetenční model studia s vazbami složek cílů kognitivních, metakognitivních, sociálních, personálních a praktických. Tento kompetenční model má integrální charakter, není zacílen pouze na přípravu studentů na budoucí povolání, jeho cílem je vést vzdělávané k flexibilitě v myšlení, motivovat je ke kritickému a angažovanému přístupu ke vzdělávání na bázi self-responsible learning, k dosažení vysoké úrovně mediální a digitální gramotnosti. To vše je předpokladem k úspěšnému - konkurenceschopnému - podnikání anebo k solidnímu uplatnění absolventů na trhu práce na pozicích kvalifikovaných zaměstnanců. Přístupy k takto orientovanému podnikatelskému vzdělávání na bázi výsledků empirického výzkumu na konkrétní škole - Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha (VŠMVVP) - u úzké skupiny studentů autoři opatrně interpretují jako alternativní přístup, respektive příspěvek k probíhající diskuzi o modernizaci vzdělávání, o aktivizaci a motivaci studentů, o zefektivnění vysokoškolského vzdělávání. ER -
KRPÁLEK, Pavel, Jindřich PLOCH and Monika PALATKOVÁ. Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů (ENTREPRENEURSHIP AND DIGITALIZATION AS CONTEMPORARY EDUCATIONAL OBJECTIVES TO SUPPORT COMPETITIVENESS OF GRADUATES). Online. In Roman Fiala. \textit{Recenzovaný sborník příspěvků z XII. ročníku mezinárodní vědecké konference Konkurence 2020 - Competitiveness 2020}. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2020, p.~242 - 251. ISBN~978-80-88064-53-4.
|