D
2020
Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů
KRPÁLEK, Pavel, Jindřich PLOCH a Monika PALATKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů
Název anglicky
ENTREPRENEURSHIP AND DIGITALIZATION AS CONTEMPORARY EDUCATIONAL OBJECTIVES TO SUPPORT COMPETITIVENESS OF GRADUATES
Autoři
KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí), Jindřich PLOCH (203 Česká republika, domácí) a Monika PALATKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Jihlava, Recenzovaný sborník příspěvků z XII. ročníku mezinárodní vědecké konference Konkurence 2020 - Competitiveness 2020, od s. 242 - 251, 10 s. 2020
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
vysokoškolské vzdělávání; kompetence; podnikavost; podnikatelský potenciál; digitalizace; konkurenceschopnost; motivace; kreativita; výsledky učení
Klíčová slova anglicky
higher education; competencies; entrepreneurship; entrepreneurial potential; digitization; competitiveness; motivation; creativity; learning outcomes
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Konkurenceschopnost, kritické myšlení, podnikavost a digitální gramotnost patří k důležitým prioritám soudobého vysokoškolského profesně orientovaného vzdělávání. Zajišťují žádoucí dovednostně orientovaný kompetenční model studia s vazbami složek cílů kognitivních, metakognitivních, sociálních, personálních a praktických. Tento kompetenční model má integrální charakter, není zacílen pouze na přípravu studentů na budoucí povolání, jeho cílem je vést vzdělávané k flexibilitě v myšlení, motivovat je ke kritickému a angažovanému přístupu ke vzdělávání na bázi self-responsible learning, k dosažení vysoké úrovně mediální a digitální gramotnosti. To vše je předpokladem k úspěšnému - konkurenceschopnému - podnikání anebo k solidnímu uplatnění absolventů na trhu práce na pozicích kvalifikovaných zaměstnanců. Přístupy k takto orientovanému podnikatelskému vzdělávání na bázi výsledků empirického výzkumu na konkrétní škole - Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha (VŠMVVP) - u úzké skupiny studentů autoři opatrně interpretují jako alternativní přístup, respektive příspěvek k probíhající diskuzi o modernizaci vzdělávání, o aktivizaci a motivaci studentů, o zefektivnění vysokoškolského vzdělávání.
Anglicky
Competitiveness, critical thinking, entrepreneurship and digital literacy are important components of priorities in contemporary higher education. They provide the desired skills-oriented competence model of study with the links of cognitive, metacognitive, social, personnel and practical components. This competence model has an integral character, it is not aimed only at preparation for future professions, its goal is to lead educated people to flexibility in thinking, motivate them to a critical and engaged approach to education based on self-responsible learning, to achieve a high level of media 242 243 and digital literacy. All this is a prerequisite for successful - competitive - business or for a solid employment of graduates in the labor market. Approaches to such oriented vocational education based on the analysis of the results of empirical research at a particular school (College of International and Public Relations Prague) in a narrow group of students are carefully interpreted by the authors only as a contribution to the ongoing discussion on modernizing education, activating and motivating students and streamlining higher education.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:34