C
2021
Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací
KRPÁLEK, Pavel and Katarína KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ
Basic information
Original name
Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací
Name in Czech
Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací
Name (in English)
Opportunities and Risks of Online Platform in Higher Education as Operational Instruments of Teaching Organization in Extraordinary Situations
Authors
KRPÁLEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Katarína KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Praha, Využití informačních technologií ve společnosti v dobách krize a každodennosti, p. 53 - 63, 111, 119, 13 pp. 2021
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
online výuka; distanční model učení; kvalita vzdělávání
Keywords in English
online teaching; distance learning; quality of educataion
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Krizové situace ve společnosti přinášejí řadu neoddiskutovatelných negativních dopadů, ale tím že problémy z nich vyplývající mobilizují zdroje a potenciál lidí, v našem případě aktérů vzdělávání, prověří jejich kompetenční profil, flexibilitu a management změny. Výsledkem mohou být zkušenosti, využitelné pro další rozvoj systému vzdělávání, pro lepší profilaci studijních programů a také pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
In English
Crisis situations in society bring a number of indisputable negative impacts, but by the problems resulting from them mobilizing the resources and potential of people, in our case education actors, they will test their competence profile, flexibility and change management. The result can be experiences that can be used for the further development of the education system, for better profiling of study programs and also for the further education of teaching staff.
Displayed: 10/11/2024 00:12