C 2021

Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací

KRPÁLEK, Pavel and Katarína KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ

Basic information

Original name

Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací

Name in Czech

Příležitosti a rizika online výuky v terciárním vzdělávání jako operativních nástrojů organizace výuky za mimořádných situací

Name (in English)

Opportunities and Risks of Online Platform in Higher Education as Operational Instruments of Teaching Organization in Extraordinary Situations

Authors

KRPÁLEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Katarína KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Praha, Využití informačních technologií ve společnosti v dobách krize a každodennosti, p. 53 - 63, 111, 119, 13 pp. 2021

Publisher

VŠO v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Odborná kniha s kapitolou a částmi zpracovanými autory

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7615-072-0

Keywords (in Czech)

online výuka; distanční model učení; kvalita vzdělávání

Keywords in English

online teaching; distance learning; quality of educataion

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/1/2023 17:31, prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA

Abstract

ORIG EN

V originále

Krizové situace ve společnosti přinášejí řadu neoddiskutovatelných negativních dopadů, ale tím že problémy z nich vyplývající mobilizují zdroje a potenciál lidí, v našem případě aktérů vzdělávání, prověří jejich kompetenční profil, flexibilitu a management změny. Výsledkem mohou být zkušenosti, využitelné pro další rozvoj systému vzdělávání, pro lepší profilaci studijních programů a také pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

In English

Crisis situations in society bring a number of indisputable negative impacts, but by the problems resulting from them mobilizing the resources and potential of people, in our case education actors, they will test their competence profile, flexibility and change management. The result can be experiences that can be used for the further development of the education system, for better profiling of study programs and also for the further education of teaching staff.
Displayed: 9/11/2024 02:47