D
2021
Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19
KRPÁLEK, Pavel
Základní údaje
Originální název
Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19
Název česky
Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19.
Název anglicky
DIDACTIC ASPECTS AND EVALUATION OF TEACHING ECONOMIC SUBJECTS IN CONDITIONS OF PANDEMIC COVID-19
Autoři
KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první vydání, prosinec 2021. Znojmo, NOVÉ TRENDY 2021 – NEW TRENDS 2021 Sborník příspěvků ze 14. ročníku mezinárodní vědecké konference, od s. 275 - 283, 9 s. 2021
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
vysokoškolské vzdělávání; oborová didaktika; ekonomické předměty; výuka; pandemie Covid-19; systém zajišťování a vnitřního hodnocení kvality; evaluace výsledků vzdělávání
Klíčová slova anglicky
higher education; didactics of vocational subjects; economic subjects; teaching; Covid-19 pandemic; quality assurance and internal evaluation system; evaluation of educational results
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Akademický rok 2020/2021 byl výrazně poznamenán dopady pandemie viru Covid-19, které se negativně dotkly celého vzdělávacího systému a velmi výrazně modifikovaly podmínky vysokoškolského vzdělávání, počínaje vynucenou změnou forem a metod výuky, aplikaci online platformy vzdělávání s nasazením didaktické techniky a technologie, se kterou řada vyučujících neměla potřebné zkušenosti až po jiný edukační a komunikační styl, který tato změna vyžadovala. Článek si klade za cíl analyzovat z didaktického hlediska tyto procesy na konkrétní vysoké škole ve výuce ekonomických předmětů a hledat pozitivní možnosti využít získané zkušenosti k zefektivnění výukové činnosti a vzdělávacího prostředí. Využito při tom bude kromě obsahové analýzy standardních explorativních metod v rámci evaluace výuky, dotazování a hloubkových řízených rozhovorů. Závěry jsou výsledkem zobecnění získaných poznatků a zkušeností z reálné výuky na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů v Praze.
Anglicky
The academic year 2020/2021 was marked by the effects of the Covid-19 pandemic, which negatively affected the entire education system and significantly modified the conditions of higher education, starting with the forced change of forms and methods of teaching, application of online education platform using didactic techniques and technology, which many teachers did not have the necessary experience to a different educational and communication style, which this change required. The article aims to analyze from a didactic point of view these processes at a particular university in the teaching of economics and seek positive opportunities to use the experience gained to streamline teaching activities and the educational environment. In addition to the content analysis of standard exploratory methods in the evaluation of teaching, questioning and in-depth controlled interviews, it will be used. The conclusions are the result of the generalization of the knowledge and experience gained from real teaching at the College of International and Public Relations Prague.
Zobrazeno: 25. 10. 2025 00:42