D 2021

Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19

KRPÁLEK, Pavel

Základní údaje

Originální název

Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19

Název česky

Didaktické aspekty a evaluace výuky ekonomických předmětů v podmínkách pandemie covid - 19.

Název anglicky

DIDACTIC ASPECTS AND EVALUATION OF TEACHING ECONOMIC SUBJECTS IN CONDITIONS OF PANDEMIC COVID-19

Autoři

KRPÁLEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první vydání, prosinec 2021. Znojmo, NOVÉ TRENDY 2021 – NEW TRENDS 2021 Sborník příspěvků ze 14. ročníku mezinárodní vědecké konference, od s. 275 - 283, 9 s. 2021

Nakladatel

SVŠE Znojmo

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Domovská stránka výsledku

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7610-012-1

ISSN

Klíčová slova česky

vysokoškolské vzdělávání; oborová didaktika; ekonomické předměty; výuka; pandemie Covid-19; systém zajišťování a vnitřního hodnocení kvality; evaluace výsledků vzdělávání

Klíčová slova anglicky

higher education; didactics of vocational subjects; economic subjects; teaching; Covid-19 pandemic; quality assurance and internal evaluation system; evaluation of educational results

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2023 18:33, prof. Ing. Pavel Krpálek, CSc., MBA

Anotace

ORIG EN

V originále

Akademický rok 2020/2021 byl výrazně poznamenán dopady pandemie viru Covid-19, které se negativně dotkly celého vzdělávacího systému a velmi výrazně modifikovaly podmínky vysokoškolského vzdělávání, počínaje vynucenou změnou forem a metod výuky, aplikaci online platformy vzdělávání s nasazením didaktické techniky a technologie, se kterou řada vyučujících neměla potřebné zkušenosti až po jiný edukační a komunikační styl, který tato změna vyžadovala. Článek si klade za cíl analyzovat z didaktického hlediska tyto procesy na konkrétní vysoké škole ve výuce ekonomických předmětů a hledat pozitivní možnosti využít získané zkušenosti k zefektivnění výukové činnosti a vzdělávacího prostředí. Využito při tom bude kromě obsahové analýzy standardních explorativních metod v rámci evaluace výuky, dotazování a hloubkových řízených rozhovorů. Závěry jsou výsledkem zobecnění získaných poznatků a zkušeností z reálné výuky na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů v Praze.

Anglicky

The academic year 2020/2021 was marked by the effects of the Covid-19 pandemic, which negatively affected the entire education system and significantly modified the conditions of higher education, starting with the forced change of forms and methods of teaching, application of online education platform using didactic techniques and technology, which many teachers did not have the necessary experience to a different educational and communication style, which this change required. The article aims to analyze from a didactic point of view these processes at a particular university in the teaching of economics and seek positive opportunities to use the experience gained to streamline teaching activities and the educational environment. In addition to the content analysis of standard exploratory methods in the evaluation of teaching, questioning and in-depth controlled interviews, it will be used. The conclusions are the result of the generalization of the knowledge and experience gained from real teaching at the College of International and Public Relations Prague.
Zobrazeno: 25. 10. 2025 00:42