C 2022

Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka a Pavel KRPÁLEK

Základní údaje

Originální název

Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích

Název česky

Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích

Název anglicky

Current status of solutions at other workplaces

Autoři

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel KRPÁLEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Praha, Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání, od s. 18-22, 5 s. 2022

Nakladatel

Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7632-077-2

Klíčová slova česky

kultura; osvěta; památky světového dědictví; vzdělávání; metodika; kurikulum; koncepce vzdělávání; výuková strategie

Klíčová slova anglicky

culture; enlightenment; world heritage monuments; education; methodology; curriculum; concept of education; teaching strategy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2023 15:03, PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

V poslední dekádě se problematikou implementace památek světového dědictví zabývaly některé výzkumné instituce z oblasti pedagogiky a školství, přičemž zde vznikaly postupně některé inspirativní produkty. Výzkumné ústavy, které postupně v rámci různých delimitací vplynuly do Národního pedagogického institutu ČR (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, Národní ústav pro vzdělávání Praha) vyvinuly a zveřejnily na metodickém portálu RVP.CZ zajímavé digitální učební materiály k památlkám světového dědictví, ty však byly orientovány pro primární a sekundární vzdělávání, v případě sekundárního vzdělávání pro žáky středních odborných škol s oborem vzdělání Cestovní ruch. V terciárním vzdělávání existují též příklady dobré praxe, poměrně systematicky má problematiku památek světového dědictví zapracovanou Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava.

Anglicky

In the last decade, they dealt with the issue of the implementation of world heritage monuments some research institutions in the field of pedagogy and education, while they were established here gradually some inspiring products. Research institutes that gradually within different delimitations flowed into the National Pedagogical Institute of the Czech Republic (Pedagogical Research Institute in Prague, National Institute for Education Prague) developed and published on the methodological portal RVP.CZ interesting digital learning materials about World Heritage sites, but they were oriented for primary and secondary education, in the case of secondary education for secondary school pupils vocational schools with the field of education Tourism. There are also examples of good practice in tertiary education, and it is relatively systematic the issue of world heritage monuments incorporated by the University of Mining and Technology University of Ostrava.