LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka and Pavel KRPÁLEK. Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích (Current status of solutions at other workplaces). Online. In Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání. první. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2022, p. 18-22. ISBN 978-80-7632-077-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích
Name in Czech Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích
Name (in English) Current status of solutions at other workplaces
Authors LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel KRPÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Praha, Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání, p. 18-22, 5 pp. 2022.
Publisher Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7632-077-2
Keywords (in Czech) kultura; osvěta; památky světového dědictví; vzdělávání; metodika; kurikulum; koncepce vzdělávání; výuková strategie
Keywords in English culture; enlightenment; world heritage monuments; education; methodology; curriculum; concept of education; teaching strategy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA, učo 29743. Changed: 17/1/2023 15:03.
Abstract
V poslední dekádě se problematikou implementace památek světového dědictví zabývaly některé výzkumné instituce z oblasti pedagogiky a školství, přičemž zde vznikaly postupně některé inspirativní produkty. Výzkumné ústavy, které postupně v rámci různých delimitací vplynuly do Národního pedagogického institutu ČR (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, Národní ústav pro vzdělávání Praha) vyvinuly a zveřejnily na metodickém portálu RVP.CZ zajímavé digitální učební materiály k památlkám světového dědictví, ty však byly orientovány pro primární a sekundární vzdělávání, v případě sekundárního vzdělávání pro žáky středních odborných škol s oborem vzdělání Cestovní ruch. V terciárním vzdělávání existují též příklady dobré praxe, poměrně systematicky má problematiku památek světového dědictví zapracovanou Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava.
Abstract (in English)
In the last decade, they dealt with the issue of the implementation of world heritage monuments some research institutions in the field of pedagogy and education, while they were established here gradually some inspiring products. Research institutes that gradually within different delimitations flowed into the National Pedagogical Institute of the Czech Republic (Pedagogical Research Institute in Prague, National Institute for Education Prague) developed and published on the methodological portal RVP.CZ interesting digital learning materials about World Heritage sites, but they were oriented for primary and secondary education, in the case of secondary education for secondary school pupils vocational schools with the field of education Tourism. There are also examples of good practice in tertiary education, and it is relatively systematic the issue of world heritage monuments incorporated by the University of Mining and Technology University of Ostrava.
PrintDisplayed: 19/5/2024 00:37