C
2022
Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka and Pavel KRPÁLEK
Basic information
Original name
Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích
Name in Czech
Dosavadní stav řešení na jiných pracovištích
Name (in English)
Current status of solutions at other workplaces
Authors
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Pavel KRPÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Praha, Metodika edukace, prezentace a osvěty k docenění významu památek světového dědictví ve formálním vzdělávání, p. 18-22, 5 pp. 2022
Publisher
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
kultura; osvěta; památky světového dědictví; vzdělávání; metodika; kurikulum; koncepce vzdělávání; výuková strategie
Keywords in English
culture; enlightenment; world heritage monuments; education; methodology; curriculum; concept of education; teaching strategy
V originále
V poslední dekádě se problematikou implementace památek světového dědictví zabývaly některé výzkumné instituce z oblasti pedagogiky a školství, přičemž zde vznikaly postupně některé inspirativní produkty. Výzkumné ústavy, které postupně v rámci různých delimitací vplynuly do Národního pedagogického institutu ČR (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, Národní ústav pro vzdělávání Praha) vyvinuly a zveřejnily na metodickém portálu RVP.CZ zajímavé digitální učební materiály k památlkám světového dědictví, ty však byly orientovány pro primární a sekundární vzdělávání, v případě sekundárního vzdělávání pro žáky středních odborných škol s oborem vzdělání Cestovní ruch. V terciárním vzdělávání existují též příklady dobré praxe, poměrně systematicky má problematiku památek světového dědictví zapracovanou Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava.
In English
In the last decade, they dealt with the issue of the implementation of world heritage monuments some research institutions in the field of pedagogy and education, while they were established here gradually some inspiring products. Research institutes that gradually within different delimitations flowed into the National Pedagogical Institute of the Czech Republic (Pedagogical Research Institute in Prague, National Institute for Education Prague) developed and published on the methodological portal RVP.CZ interesting digital learning materials about World Heritage sites, but they were oriented for primary and secondary education, in the case of secondary education for secondary school pupils vocational schools with the field of education Tourism. There are also examples of good practice in tertiary education, and it is relatively systematic the issue of world heritage monuments incorporated by the University of Mining and Technology University of Ostrava.
Displayed: 7/11/2024 01:22