LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka. Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie (INNOVATION OF DIDACTIC METHODS AND TECHNIQUES IN THE TEACHING OF POLITICAL SCIENCE). Online. In United College Prague. Nové Trendy 2022 - New Trends 2022 - Sborník příspěvků. první. Praha: United College Prague, 2022, p. 158-167. ISSN 2336-7431.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Name in Czech Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Name (in English) INNOVATION OF DIDACTIC METHODS AND TECHNIQUES IN THE TEACHING OF POLITICAL SCIENCE
Authors LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Praha, Nové Trendy 2022 - New Trends 2022 - Sborník příspěvků, p. 158-167, 10 pp. 2022.
Publisher United College Prague
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISSN 2336-7431
Keywords (in Czech) Didaktické metody v politologii; Metody problémového vyučování a učení; Kreativní techniky ve výuce; Elektronické nástroje učení; Blended Didaktikum
Keywords in English Didactic methods in political science; Methods of problem-based teaching and learning; Creative techniques in teaching; electronic learning tools; Blended Didactics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Radka Löwenhöfferová, Ph.D., MBA, učo 29743. Changed: 17/1/2023 14:45.
Abstract
Didaktické metody představují významný faktor působící na efektivitu vyučování a učení na vysoké škole. Předložená studie je zaměřena na výuku politologie jako interdisciplinární vědecké disciplíny. Jedním z trendů inovací didaktického procesu je rozšíření využití klasických metod (přednáška, seminář, diskuze) o metody problémové, zejména o případové studie a hraní rolí. Druhým inovačním trendem je vývoj vyučovacích technik, které jsou zaměřeny na podporu kreativity studentů. Třetím směrem inovativních aktivit je využití elektronických nástrojů, digitálního světa ve vyučovacím i učebním procesu. Souhrnně lze tyto inovační procesy označit pojmem Blended Didaktikum, jehož podstata spočívá v propojení třídní výuky, kreativní techniky a elektronických zdrojů v procesu učení studentů.
Abstract (in English)
Didactic methods represent an important factor affecting the effectiveness of teaching and learning at the university. The presented study is focused on the teaching of political science as an interdisciplinary scientific discipline. One of the trends in the innovation of the didactic process is the extension of the use of classical methods (lecture, seminar, discussion) to problem-based methods, especially case studies and role playing. The second innovative trend is the development of teaching techniques that are aimed at supporting student creativity. The third direction of innovative processes is the use of electronic tools, the digital world in the teaching and learning process. Collectively, these innovative processes can be characterized by the term Blended Didaktikum, the essence of which is the connection of classroom teaching, creative techniques and electronic resources in the learning process of students.
PrintDisplayed: 18/5/2024 23:59