D
2022
Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka
Basic information
Original name
Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Name in Czech
Inovace didaktických metod a technik ve výuce politologie
Name (in English)
INNOVATION OF DIDACTIC METHODS AND TECHNIQUES IN THE TEACHING OF POLITICAL SCIENCE
Authors
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Praha, Nové Trendy 2022 - New Trends 2022 - Sborník příspěvků, p. 158-167, 10 pp. 2022
Publisher
United College Prague
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Didaktické metody v politologii; Metody problémového vyučování a učení; Kreativní techniky ve výuce; Elektronické nástroje učení; Blended Didaktikum
Keywords in English
Didactic methods in political science; Methods of problem-based teaching and learning; Creative techniques in teaching; electronic learning tools; Blended Didactics
V originále
Didaktické metody představují významný faktor působící na efektivitu vyučování a učení na vysoké škole. Předložená studie je zaměřena na výuku politologie jako interdisciplinární vědecké disciplíny. Jedním z trendů inovací didaktického procesu je rozšíření využití klasických metod (přednáška, seminář, diskuze) o metody problémové, zejména o případové studie a hraní rolí. Druhým inovačním trendem je vývoj vyučovacích technik, které jsou zaměřeny na podporu kreativity studentů. Třetím směrem inovativních aktivit je využití elektronických nástrojů, digitálního světa ve vyučovacím i učebním procesu. Souhrnně lze tyto inovační procesy označit pojmem Blended Didaktikum, jehož podstata spočívá v propojení třídní výuky, kreativní techniky a elektronických zdrojů v procesu učení studentů.
In English
Didactic methods represent an important factor affecting the effectiveness of teaching and learning at the university. The presented study is focused on the teaching of political science as an interdisciplinary scientific discipline. One of the trends in the innovation of the didactic process is the extension of the use of classical methods (lecture, seminar, discussion) to problem-based methods, especially case studies and role playing. The second innovative trend is the development of teaching techniques that are aimed at supporting student creativity. The third direction of innovative processes is the use of electronic tools, the digital world in the teaching and learning process. Collectively, these innovative processes can be characterized by the term Blended Didaktikum, the essence of which is the connection of classroom teaching, creative techniques and electronic resources in the learning process of students.
Displayed: 23/11/2024 03:15